(konuyu açmadan denenmiştir.)
Uludağ'da genç bir kayakçının ölümüyle sonuçlanan olayda Ceptelefonu
Şirketi, Telekomünikasyon Kurumu kurallarından olan; "konum bilgileri
sadece savcılık talebi halinde verilebilir, şahıslara veya başka kurumlara
verilemez" kuralı gereğince bilgi veremediği ve bürokratik işlemlerin
uzaması nedeniyle genç kayakçının ölümü sonrasında suçlanmıştı.
Durumu değerlendiren Ceptelefonu şirketleri, mevcut kuralı çiğnemeden
duruma çözüm aramış ve aşağıdaki düzenlemeyi hayata geçirmiş
bulunmaktadır.
Bütün Ceptelefonu aboneleri'nin bilmesi gerektiğini düşünerek paylaşıyorum...
Ceptelefonu abonelerine bir servis yapıldı.
Şu an aktif.
Herhangi bir şekilde kaybolan kişi; ACIL yada NEREDEYIM yazıp 7777 veya
2222 numarasına mesaj gönderirse, kendisine BULUNDUGU YER GAYET
AYDINLATICI BIR SEKILDE mesaj olarak gönderiliyor.
Normalde 2sms/4 kontör. Fakat kontörünüz olmasa da mesaj gönderiliyor. Tüm
Ceptelefonu abonelerinin bilmesinde fayda var. Lütfen mümkün olduğunca
dağıtalım.
KAYBOLMAK veya en yakın polise, jandarmaya veya sağlık kuruluşuna acil
ihtiyaç olabilir.
Hepimizin başına gelebilecek bir olaydır...
Cep Telefonuna Gelen Cevap Mesaj Örneği;
BULUNDUGUNUZ BOLGE:
Istanbul,Kadikoy,Icerenkoy, Karaman Ciftlik Yolu caddesi
COGRAFI KONUMUNUZ:
(40 derece 58 dk 44 sn Kuzey, 29 derece 06 dk 22 sn Dogu)
SIZE EN YAKIN NOKTALAR:
Tem Polis Buro Amirligi 103 m (+902164104113),
Ozel Avicenna Hastanesi 225 m (+902165741000),
Infotech Bilisim ve Iletisim Teknolojileri .S. 32 m (+902165740505)
Polis Imdat 155, Alo Jandarma 156, Hizir Acil 112, Itfaiye 110
Tüm listenizdeki arkadaşlarınıza bu maili gönderin lütfen,hiçbir zaman
ihtiyacınız olmaması dileğiyle