Arkadaşlar PepsiCo, Fritolay aynı gruba aittir. Geçen yıl onlar da Porsche vermişti.
Uluslararası firmalar bunlar, önemli olan ses getirecek kampanyalar yapmak ve marka imajını yükseltmek. Her işe kar gözüyle girmezler. Amaç; pazara soktukları yeni içecekleri ses getirecek bir kampanyayla duyurmaktı. İşim gereği her ölçekte marketi geziyorum, yeni ürünleri de pek raflarda göremiyorum. Zira marketlerde rafta yer almak zordur, market sahipleri bir takım bedeller isterler. Firmalar rafta yer almak için bedelsiz ürün verirler, resmen ödeme yaparlar marketlere. Carrefour'u da, Migros'u da, Kipa'sı da tüm yerel marketleri de böyledir. O açıdan da bu iş Pepsi'nin zamanında çıkardığı MAVİ KOLA işine benzeyecek. Bir müddet sonra çıkarılan çeşitlerin kaldırılacağını ön görüyorum ben. TROPICANA ile Amasya Elması, Antalya Portakalı falan tarzı iş bence Yedigün'de de tutmayacaktır.
Ancak ben PepsiCo ve Fritolay i kampanya, tanıtım açısından da zayıf buluyorum. Benim görüşümdür elbette. İçecek tarafında Coca Cola'nın gerisinde pazar ikincisi durumdalar ancak cips tarafında resmen pazar ellerinde...