Gönderen Konu: Grupfoni'den alışveriş yapıp pişman oldum.  (Okunma sayısı 8274 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı admin

  • Forum Yöneticisi
  • Usta Kampanyacı
  • *****
  • İleti: 9841
    • Her Gün Kampanya
Ynt: Grupfoni'den alışveriş yapıp pişman oldum.
« Yanıtla #10 : 26 Haziran 2012, 13:40:19 »
Yapıkredi çekiyle de almamıştım.
Grupfoni eskiden iyiydi ama son 2 siparişimde problem çıktı.
Site yakında kapanırsa şaşırmam
------>Linkleri görmeye yetkiniz yok. Kayit olun veya giris yapin

Çevrimdışı admin

  • Forum Yöneticisi
  • Usta Kampanyacı
  • *****
  • İleti: 9841
    • Her Gün Kampanya
Ynt: Grupfoni'den alışveriş yapıp pişman oldum.
« Yanıtla #11 : 26 Haziran 2012, 13:56:46 »
Nihayet telefonu biri açtı. Talebimi aldı. Hadi hayırlısı
------>Linkleri görmeye yetkiniz yok. Kayit olun veya giris yapin

Çevrimdışı OTELCi

  • Usta Kampanyacı
  • *****
  • İleti: 2245
  • ''Use, what you have ; Do, what you can"
Ynt: Grupfoni'den alışveriş yapıp pişman oldum.
« Yanıtla #12 : 26 Haziran 2012, 14:34:40 »
geçmiş olsun usta. İnan hayatta insanın canını sıkacak şey çok...

Çevrimdışı fatosmurat

  • Usta Kampanyacı
  • *****
  • İleti: 3955
  • duble anne :)
Ynt: Grupfoni'den alışveriş yapıp pişman oldum.
« Yanıtla #13 : 26 Haziran 2012, 14:36:56 »
bende hortum almıştım 10 günde fln geldi. kart girmedim kapıda ödeme yaptım kargo parasını da. o yüzden sorun yaşamadım.
can sıkıcı. inşallah düzeltirler hatalarını.
"Ben O'na ne yaptım?" sorusuna yanıt arama.
Muhtemelen iyilik yapmışsındır...

Çevrimdışı aralkoçu

  • Usta Kampanyacı
  • *****
  • İleti: 1718
Ynt: Grupfoni'den alışveriş yapıp pişman oldum.
« Yanıtla #14 : 26 Haziran 2012, 20:21:37 »
Bencede bir şikayette bulunun
:) Şans

Çevrimdışı cikcikgribi

  • Usta Kampanyacı
  • *****
  • İleti: 853
Ynt: Grupfoni'den alışveriş yapıp pişman oldum.
« Yanıtla #15 : 26 Haziran 2012, 23:27:36 »
geçmiş olsun. genelde bu tarz fırsat sitelerinde pek çok bu tür olaylara rastlanmaz. ya da en azından adını duyduğunuz, reklamları bol olan sitelerden alışveriş yaptığınızda herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız. yakala.co grupfoni groupon adı aklıma gelmeyen bi çok güvenilir site var. bende defalarca bu sitelerden fırsat alan kişilerden birisiyim. başıma da hiç bu tarz olaylar gelmedi. belkide gelebilirdi. benim şahsi düşüncem, bu tarz olaylarla karşılaşan kişiler, genelde fırsatı oldukça fazla alan kişiler oluyor. mesela sizde 230 tl lik almış olduğunuzu söylemişsiniz. geçenlerde de groupon'du sanırım, burger king, sbarro, arbys, popeyes, 4 lü kampanya vardı. onda da çok fazla kod alan kişilerin kodları kullanılmış olarak gözüktü. bilmiyorum belki tesadüfte olabilir. aama sizin başınıza gelen bu olayın siteyi kötüye çıkardığı anlamına gelmez. ama firmalarında kendi aralarında yaşadıkları olumsuz durumları müşteriye yansıtmamaları lazım. madem fırsat bitmiş, aralarında olumsuz durum var. fırsatı bitirmeleri gerekirdi. olan size olmuş. artık güzel bir fırsat gelsin diye dua edin bence. :)

Çevrimdışı simonbolivar

  • Forum Moderatörü
  • Usta Kampanyacı
  • *****
  • İleti: 4350
Ynt: Grupfoni'den alışveriş yapıp pişman oldum.
« Yanıtla #16 : 26 Haziran 2012, 23:34:29 »
Fırsat Sitelerine Tüketici Güveni Azalıyor
Mağduriyetten Kim Sorumlu Tutulacak?
 
İnternet üzerinden gerçekleşen alışveriş rakamları her geçen gün katlanarak artarken, fırsat siteleri olarak adlandırılan ve “indirim” kelimesi ile tüketiciyi çeken siteler de tüketici için büyük sorun olmaya başladı. İndirim sunarken imzalattıkları sözleşmeler ile sorumluluktan kaçan siteler “Sorumluluk kabul etmiyoruz” derken sitelere güvenerek alışveriş yapan birçok tüketicinin ise başına gelmeyen kalmadı. En kötüsü ise kimse sorumluluk almıyor.
 
Belirli markaların ürünlerinin günlük yüzde 50’yi aşan indirimler ve promosyonlar ile sunulduğu fırsat sitelerine tüketiciler tarafından çok fazla şikayet gelince Tüketici Şikayetlerini İzleme ve Değerlendirme Derneği (Sikayetvar.com Derneği) bu siteleri inceleme altına aldı. Dernek yetkilileri birçok kişinin bu siteler nedeni ile mağdur olduğunu ve mağduriyet sonrası nereye başvurulacağının açık olarak belirtilmediğini ifade ederek Linkleri görmeye yetkiniz yok. Kayit olun veya giris yapin’a gelen şikayetlerden de örnekler verdi.
 
Hizmet Sonrası Kontrol Şart
 
Kişisel bakım, yeme-içme hizmetleri, seyahat, konser ve sanat etkinlikleri gibi kültür sanat gibi hizmetleri sunmada aracılık yapan siteler tüketicilere imzalattıkları sözleşmelerde “İndirim kupunu alınan ortağın size ürün veya hizmet karşılığında hizmetin sağlayıcısı olmadığımız için herhangi bir sorumluluk kabul etmiyoruz” diyor. Sitelere güvenerek alışveriş yapan tüketici ise ürün ve hizmet satın alan tüketici sorunu karşısında yetkili bulamayınca ortada kalıyor.
 
“Grupfoni aracılığı ile satın almış olduğum otel rezervasyonuna istinaden dün otele ailemle gittim. Gördüğüm manzara inanılmazdı otel kapısında bir jandarma arabası ve mağdur bir suru insan çocuklarıyla otel kapısındaydı içerideki resepsiyondaki kişi tarafından yapılan açıklamaya göre otele icra gelmiş ve iflas etmiş.  Otelin elektriği bile yoktu jeneratör yardımıyla acıktı Otel 10 gündür bu durumda olduğu halde ne bir otel yetkilisi ne de Grupfoniden bir yetkili bizi arayıp durumu anlattı.Yaşanan rezaletten kesinlikle site sorumludur.iflas eden bir otelin fırsatını koymuşlar ve hiçbir bilgilendirme yapmadılar.”
 
“Sehirfirsati’ndan aldığım bilet ile Ferrari sürüş testi için rezervasyon yaptırdım. Hava şartlarından dolayı ileriki bir tarihe ertelenmesi gerektiği söylendi. Sonra bir mail geldi ve kampanya tarihlerinin sona erdiğini belirttiler. Ben kampanya tarihleri içerisinde biletimi almıştım. Kampanya tarihinin bitmesi beni ilgilendiren bir konu olmamalı. Bu süre zarfında ne attığım maillere cevap geldi nede telefonlar açıldı. Onlara da güvenim kalmadı.”
 
“2 kişilik kahvaltı fırsatı aldım. Rezervasyon için aradığımda 2 hafta boyunca yer olmadığını söylediler. 2 hafta sonra da süre dolduğu için fırsatı kullanamadım. Konu için attığım maillere cevap verilmedi. Sitedeki iletişim formunu doldurdum, yine cevap gelmedi. Telefondan aradığımda ise ya bu saatte hizmet vermiyoruz mesajı dinledim, ya da beklememe rağmen kimse çıkmadı telefona. Paramın iadesini istiyorum.”
 
Cayma Hakkı 3 Aya Çıkartılıyor
 
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü, internet üzerinden satışları kapsayan mesafeli satışlara ilişkin değişikliğe uğradı. Bu değişiklik tüketicilerin fırsat sitelerinde yaşadığı sorunu aza indireceği düşünülüyor. Bu yönetmeliğe göre; e ticaret sitelerinin yükümlülükleri artarken tüketici lehine düzenlemeler getiriyor. Yeni yönetmelik ile ön bilgiler ile online alışveriş öncesi tüketicilere, satın almak istedikleri ürünün özellikleri, kdv dahil fiyat, kargo fiyatı gibi bilgilerin verilmesi zorunlu hale getiriliyor. Bu bilgilerin tüketiciye verilmemesi durumunda ise eski yönetmelikte yedi gün olarak belirlenen ve herhangi bir gerekçe göstermeksizin, ceza şartı ödemeksizin kullanılan, siparişi iade etme anlamına da gelen, cayma hakkı üç aya kadar çıkarılıyor. Ayrıca ürünün olağan kullanımı da cayma hakkının kullanılmasına engel teşkil etmiyor. Tüm bu düzenlemeler ile tüketiciler offline alışverişlerde bile sahip olmadıkları haklara, internet üzerinden yapmış oldukları alışverişlerde sahip oluyor.
 
Yeni yönetmelik ile birlikte getirilen bir diğer düzenleme ile ise, e-ticaret siteleri, tüketicilerin bilgilendirilmesine ve cayma hakkını kullanabilmesine ilişkin bir sistem kurmak ve yazılı, sesli veya elektronik ortamda bu bilgileri üç yıl boyunca saklamak zorundalar.
 
ŞikayetVar Haber

Çevrimdışı simonbolivar

  • Forum Moderatörü
  • Usta Kampanyacı
  • *****
  • İleti: 4350
Ynt: Grupfoni'den alışveriş yapıp pişman oldum.
« Yanıtla #17 : 26 Haziran 2012, 23:35:44 »
“İndirim” kelimesine inanıp fırsat siteleri aracılığı ile kupon satın alan tüketiciler kuponlarını almaya gittiklerinde kapı duvar ile karşılaşıyor. Fırsatı satıp dükkanı kapatan firmalar ellerinde kuponla kalan tüketicileri mağdur ediyor. Kupon mağdurları “Fırsat siteleri firmaları araştırmadan kupon satıyor” diye tepki gösterdiler.
 
Türkiye’nin En Büyük Şikayet Portalı Şikayetvar tüketicilerin sorunlarını dile getirmeye devam ediyor. Fırsat sitelerinin sayısı günden güne artarken tüketicilerin en büyük sorunu da internet olmaya başladı. “İndirim” kelimesi ile tüketicinin ilgisini çeken fırsat siteleri kullanıcılarına kişisel bakım, yeme-içme hizmetleri, seyahat, konser ve sanat etkinlikleri gibi kültür sanat gibi etkinlikleri yüzde 50’yi aşan indirimler sunuyor. Aracılık yapan fırsat siteleri sattıkları hizmeti takip etmiyor. Fırsat sitelerinden kupon satın alan birçok kupon mağdurları fırsatı kullanmaya gittiğinde hizmet alacağı firmanın kapalı olduğunu görünce çok oluyor.
 
Kupon Dolandırıcılığı Arttı!
 
Son dönemlerin en önemli şikayetlerinin başında fırsat ve e-ticaret sitelerine gelen şikayetlerin olduğunu belirten Şikayetvar Yöneticisi Dr. Ömer Deveci, “Kupon Dolandırılığı”nın nasıl yapıldığını şöyle açıkladı:
 
“Fırsat siteleri hizmetleri sunarken tüketicilere imzalattıkları sözleşmelerde ‘İndirim kupunu alınan ortağın size ürün veya hizmet karşılığında hizmetin sağlayıcısı olmadığımız için herhangi bir sorumluluk kabul etmiyoruz’ diyerek sorumluluktan kaçıyor. Bu tür siteler indirim için anlaştığı firmalarla sadece ürün ya da hizmetin satışı için anlaşma yapıyor daha sonra takip ya da güven vermiyor. Bu sitelere güvenerek kupon satın alan tüketici kapı duvar ile karşılaşınca mağdur duruma düşüyor. Gönderilen şikayetlerde tüketiciler satışta aracılık sağlayan bu tür sitelerin alınan ürün ve hizmet sonrası yaşanan mağduriyette de aradan çekilmesini değil çözüm sağlamasını istiyor. Birçok kişi elinde kuponla kalıyor. Hatta birçok firma kendi adına böyle bir fırsat düzenlendiğinden bile haberi yok. Mağduriyetini karşılayacak kimseyi bulamıyor. Sitede yer alan reklama uygun hizmet alamayan tüketici önceden ödeme yaptığı için iade alamıyor. Reklamı yapılan hizmetler beklentilerini karşılayamayabiliyor. 4077 sayılı ‘Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ a göre Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilânlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir. Bu nedenle ürün ve hizmet satışında aracı olan fırsat siteleri yaşanan sorun sonrasında da sorumlu olmalı. Fırsat siteleri aracılığı ile alınan mal ve hizmet sonrası mağduriyet yaşamamak ve hukuksal açıdan hak aramak için yapılan ödeme sonrası çıkan internet sitesinin görüntüsünün çıktısını alın.”
 
Firmalardan Habersiz Fırsatlar Sunuluyor
 
“Fırsat sitesinden aldığım kahvaltı indirimi geçersiz çıktı.Restaurant böyle bir anlaşması olmadığını ve dolandırıcılık sitesi olduğunu söyledi. Kuponlar geçersiz sayıldı. Fırsat sitesinin  yönlendirdiği bir site olmasına rağmen iletişime geçilecek bir numaraları bile yok.”
 
Ortada Kimse Yok
 
“Eşim fırsat sitesinden yaklaşık kavitasyon yaptırmak için fırsat kuponu satın aldı. Daha sonra randevu almak için bu firmayı aradı ancak üç hafta sonrasına randevu verdiler. Bugün eşimle beraber bu güzellik salonunun bize verdiği randevu saatinde firmaya gittik ancak ortalıkta kimse yoktu! Yani salon kapalıydı ve telefon da cevap vermiyordu.Fırsat sitelerinin çalıştığı firmaları çok dikkatli seçmesi gerekiyor diye düşünüyorum!Müşteriye verdiği randevu saatinde dükkanı kapalı tutan,müşteriyi mağdur eden böyle bir firmayla nasıl çalışırsınız? Bugün bizim yaşadığımız mağduriyeti kim nasıl giderecek? İşin maddi boyutu bir yana bugün bu insanlar yüzünden günümüz helak oldu! Güzellik salonunun önünde boşu boşuna bir saat bekledik!”
 
İnternet Sitesi Kapalı
 
“İnternet sitesinden ücretini ödeyerek sertifika programı aldım. Aldığım günden bu yana fırsat satın aldığım site kapalı. Bu yüzden paramın iadesini istiyorum. “
 
“Öyle Bir Firma Yok”
 
“Fırsat sitesinde ‘paket yazılımlar’ firmasına ait şablon web sitesi fırsatı vardı. Firma iletişim bilgilerinden şirket sahibi sorumlu şahısla telefonda konuşmamıza ve güven verici açıklamalarına istinaden fırsat sitesinden aynı gün bedeli 49TL olan bu fırsattan 2 adet aldım. 30 Temmuz 2011 e kadar geçerliliği olduğu için bu iki zaman aralığında firmaya talebimi ilettim,fırsat kodlarımı verdim. İstediğim alan adlarını aldılar, şablon seçip kayıt yapmamı istediler, harfiyen uyguladım. Bana onay maili attılar ve tasarım için 8 hafta beklememi söylediler. 8 hafta sonra bana dönen olmadı. Zar zor 12. Haftada ulaşabildiğim telefonlarından binbir güçlükle muhatap bulabildim. Yok taşındık dediler, yok konuyla ilgimiz yok yetkili sizi arasın dediler vs, aylardır uğraşıyorum hiçbir sonuç yok. Telefonlar artık ya iptal kapalı ya da cevap vermiyor. Şaka gibi. Onlar da satış işleminden sonra yoklar anlayacağınız. Artık güvenim kalmadı, nasıl böyle bir şeye alet olurlar. Almış olduğum 100TL lık fırsat için aylardır çaba sarf ediyorum. Dünyanın telefon parasını harcadım, en önemlisi yanıltıldım, bekletildim. Mailleri sakladım, buradan da neticelenmezse yasal yollara başvuracağım.”
 
Mekan Kapalı
 
“Fırsat sitesinden restaurant menüsünden iki adet kupon satın aldım. Daha sonra kullanmak için gittiğimizde mekanın kapalı olduğunu hizmet vermediğini gördüm çevredeki esnafa sorduğumda sahibinin İstanbul’da olduğunu ne zaman geleceğini bilmediklerini söylediler.1 hafta sonra tekrar gittim yine kapalıydı. Verilmeyen hizmet için tahsil edilen paramın geri iadesini istiyorum.”

Çevrimdışı cikcikgribi

  • Usta Kampanyacı
  • *****
  • İleti: 853
Ynt: Grupfoni'den alışveriş yapıp pişman oldum.
« Yanıtla #18 : 26 Haziran 2012, 23:44:49 »
aslında şimdi şikayetleri okurken düşündüm de benim başıma da bu olaylar gelebilirdi, sanırım her seferinde sıyırdım. çünkü bazı fırsatları aldığımda, bende rezervasyon falan yaptırıyordum. gerekli yeri aradığımda, onların bile böyle bir kampanyadan haberi olmadığını duyuyodum. ben onlara anlatıyodum böyle böyle yerde bi kampanyanız var diyipte öyle ikna ediyordum onları.

otel olayı fenaymış. ona benzer bi hikaye daha duymuştum. hangi site hatırlayamadım. yine şikayetvar.com da şikayetleri hep yazılı. bi tatil sitesinden kapadokya full sınırsız diye tatil mi ne alıyorlardı. adamları kayseriye götürüyolardı :D ne yemek var ne otel var. herşey parayla. tatil zehir zıkkım olmuş. baya mağdur kişi vardı. duyyan gören varsa site ismini versin :) gülüyorum ama inşallah başıma gelmez :D :D

Çevrimdışı admin

  • Forum Yöneticisi
  • Usta Kampanyacı
  • *****
  • İleti: 9841
    • Her Gün Kampanya
Ynt: Grupfoni'den alışveriş yapıp pişman oldum.
« Yanıtla #19 : 13 Temmuz 2012, 15:43:27 »
1 aylık uğraş sonunda aşağıdaki mail geldi. Bakalım para iadesi gelecek mi


grupfoni 02, Tem 13 14:51 (EEST):
Sayın Üyemiz,

Talebiniz üzerine 2 adet kupon kodunuz iptal edilmiştir.
Kredi kartınızdan tahsil edilen tutarın iadesi 2 ile 4 iş günü içerisinde gerçekleştirilecektir.
Konu ile ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz 212 232 09 00 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.
Saygılarımızla,
grupfoni.com
Müşteri Hizmetleri
------>Linkleri görmeye yetkiniz yok. Kayit olun veya giris yapin